Назад
Як отримати фінансування на фільм в Голлівуді. Практичні поради
Новина
14.08.2018, 06:00
1989
Оператор Єгор Поволоцький ділиться своїми спостереженнями про те, наскільки успіх фільму залежить від його вартості, і як 150 тисяч доларів бюджету можна розтягнути до 2 мільйонів, щоб картину було легше продати. Для фільму недостатньо хорошого сценарію, прекрасної команди і акторів. Який би він не був хороший, без бюджету ви не зможете витягнути його на рівень кінопрокату (не треба приводити в приклад «Мандарин» Шона Бейкера, на великих екранах він пройшов так собі).
Бюджет, на жаль, безпосередньо впливає на якість кіно. З великим бюджетом можна взяти популярних акторів, хороше обладнання, кращу команду, дорогі локації, зробити переконливий продакшн-дизайн і так далі. Будь-який агент з продажу вже може приблизно сказати, як він продасть фільм в США і по всьому світу, грунтуючись на тому, хто в ньому грає і до якого жанру він належить. Агент прикине, які компанії можуть купити фільм і і за скільки, чи отримає він театральний реліз чи ні. ( «Судна ніч», наприклад, навіть при досить поганому сценарії, грі акторів і 6 мільйонах на продакшн, зібрала в прокаті 60 мільйонів. Зіграв фактор інтересу - тема, яку до цього в кіно не бачили)
Трейлер фільму «Судна ніч»
У більшості випадків саме актори, а не сценарій, продають ваш фільм. На своєму досвіді переконувався не раз - зняли чудовий фільм, а він нікуди не йде, тому що в ньому немає відомих виконавців. Не думайте, будь ласка, що якщо, наприклад, Віллем Дефо грає в короткометражках, він піде зніматись у ваших студентських фільмах.
Зі мною в академії вчився один режисер, який витратив на свій випускний фільм 200 000 $ і привів дуже відому актрису (не буду говорити її ім'я). Що потім стало з його фільмом я, на жаль, не знаю, але це був найдорожчий проект, знятий студентом NYFA. Більшість акторів знімуться де завгодно, якщо ви заплатите їм гонорар. Бенедикт Камбербетч, Тільда Суїнтон, Скарлетт Йоханссон - прекрасні актори, що здобули популярність, завдяки чудовим творчим фільмам, але ніхто з них не гребує зніматися в кінокоміксі.
Трейлер фільму «Месники: Війна нескінченності»
У сучасних реаліях за півмільйона доларів вже можна зняти хороший фільм, а якщо у вас є 3-5 мільйонів - ви, з великою ймовірністю, зможете його добре продати. Дуже часто кіно, зняте за стандартні для малобюджетного проекту 150 000 $, важко продати, а гроші виявляються викинуті на вітер. А як же знайти ці мільйони, запитаєте ви? Якраз про це я вам і збираюся розповісти. Хочу відразу уточнити: описане нижче засноване на моєму особистому досвіді.
Три складових бюджету
Спайк Лі був одним з перших, хто навчився при невеликому стартовому бюджеті діставати необхідні мільйони. Метод цей досить простий, але скрізь є свої «але».
Зараз у більшості фільмів бюджет розділений як мінімум на три частини: бюджет на зірку, MG (мінімальна гарантія) з дистриб'юторських компаній і податковий кредит (tax credit).
Фото: Marco Xu
Перша і найголовніша частина бюджету - бюджет на зірку. Вважайте, що це ваш стартовий капітал, без нього запустити фільм не вийде. Припустимо, у вас є сценарій. Здавалося б, неможливо отримати актора через його агентів і потрібно актора знати особисто. Це абсолютно невірно. Маючи сценарій, презентацію і, найголовніше, - гонорар актора, ви зможете отримати будь-яку голлівудську зірку (виключаючи, звичайно, таких монстрів, як Харрісон Форд, слово якого дуже багато значить).
Багато голлівудських акторів ведуть безладне життя, викидаючи гроші на вітер, так що рано чи пізно виникає ситуація, коли відмовитися від мільйона доларів стає неможливо. Саме стільки становить денний гонорар Брюса Вілліса, який бере всі проекти, що відповідають його фінансовим вимогам, - потрібно платити аліменти.
Наприклад, у вас є 200 000 $ - за ці гроші ви легко візьмете відомого актора, на подібне піде більшість так званих «B-Лістер». У Голлівуді існує рейтинг акторів в алфавітному порядку. «А-Лістер» - це «найгарячіші» і оскароносні актори кіно і серіалів. «B-Лістер» - актори і зірки ТБ, які були топовими 10 років тому, але залишаються популярними у старшій аудиторії.
Фото: Jacob Owens
Друга не менш важлива частина бюджету - так званий податковий кредит, або tax credit - гроші, отримані від уряду штату, в якому знімається фільм або серіал. Підтримуючи виробництво кіно, штати тим самим створюють робочі місця, розвивають міста і підтримують економіку країни. Штат повертає вам відсоток від витраченої на його території суми, тому більшість компаній переводять виробництво франшиз і серіалів в Атланту, штат Джорджія, яка повертає 20%; Лос-Анджелесі такого немає, і знімати кіно там набагато дорожче, ніж в інших містах США.
Tax credit або cash refund досягає 35% (Луіcвілл, Кентуккі). У Сан-Дієго, наприклад, його тільки почали пропонувати. Пред'явивши чеки в film office, ви можете отримати відсоток назад під час заповнення податкової декларації (з США це відбувається протягом пари місяців, як правило, з лютого по квітень). Так ось, наприклад, маючи 35% повернення, вам потрібно знайти інвестора, який вкладе цю суму (покриє tax refund, який потім йому повернеться). Цей вид інвестиції найбезпечніший - інвестору гроші повертає штат, а не продюсер чи дистриб'юторська компанія.
Фото: rawpixel
Озброївшись попередньо підрахованим бюджетом, бізнес-планом, підписом актора і tax credit, ви йдете до дистриб'ютора, який за вище вказаними документами передбачає можливі продажі. Він може навіть дати вам мінімальну гарантію (MG - minimum guarantee) - гроші, які він 100% вам виплатить, оцінивши ваш проект. Це третя частина вашого бюджету. Знайти інвестора під MG складніше, але реально.
До дистриб'юторів звертаються агенти з продажу фільмів, тому вам потрібно буде знайти такого агента. Він розробить стратегію продажів, країни, в яких ви зможете отримати театральний реліз, або продасть ваш фільм на інтернет-платформу (Amazon, Netflix). У Китаї, наприклад, більшість бокс-офісу становить саме продаж на інтернет-платформах.
От і все. Користуючись цим підходом, ви зможете 200 000 $ бюджету розтягнути до 2 мільйонів. Але не думайте, що все настільки просто. Є безліч підводних каменів.
Бюджет, на жаль, безпосередньо впливає на якість кіно. З великим бюджетом можна взяти популярних акторів, хороше обладнання, кращу команду, дорогі локації, зробити переконливий продакшн-дизайн і так далі. Будь-який агент з продажу вже може приблизно сказати, як він продасть фільм в США і по всьому світу, грунтуючись на тому, хто в ньому грає і до якого жанру він належить. Агент прикине, які компанії можуть купити фільм і і за скільки, чи отримає він театральний реліз чи ні. ( «Судна ніч», наприклад, навіть при досить поганому сценарії, грі акторів і 6 мільйонах на продакшн, зібрала в прокаті 60 мільйонів. Зіграв фактор інтересу - тема, яку до цього в кіно не бачили)
Трейлер фільму «Судна ніч»
У більшості випадків саме актори, а не сценарій, продають ваш фільм. На своєму досвіді переконувався не раз - зняли чудовий фільм, а він нікуди не йде, тому що в ньому немає відомих виконавців. Не думайте, будь ласка, що якщо, наприклад, Віллем Дефо грає в короткометражках, він піде зніматись у ваших студентських фільмах.
Зі мною в академії вчився один режисер, який витратив на свій випускний фільм 200 000 $ і привів дуже відому актрису (не буду говорити її ім'я). Що потім стало з його фільмом я, на жаль, не знаю, але це був найдорожчий проект, знятий студентом NYFA. Більшість акторів знімуться де завгодно, якщо ви заплатите їм гонорар. Бенедикт Камбербетч, Тільда Суїнтон, Скарлетт Йоханссон - прекрасні актори, що здобули популярність, завдяки чудовим творчим фільмам, але ніхто з них не гребує зніматися в кінокоміксі.
Трейлер фільму «Месники: Війна нескінченності»
У сучасних реаліях за півмільйона доларів вже можна зняти хороший фільм, а якщо у вас є 3-5 мільйонів - ви, з великою ймовірністю, зможете його добре продати. Дуже часто кіно, зняте за стандартні для малобюджетного проекту 150 000 $, важко продати, а гроші виявляються викинуті на вітер. А як же знайти ці мільйони, запитаєте ви? Якраз про це я вам і збираюся розповісти. Хочу відразу уточнити: описане нижче засноване на моєму особистому досвіді.
Три складових бюджету
Спайк Лі був одним з перших, хто навчився при невеликому стартовому бюджеті діставати необхідні мільйони. Метод цей досить простий, але скрізь є свої «але».
Зараз у більшості фільмів бюджет розділений як мінімум на три частини: бюджет на зірку, MG (мінімальна гарантія) з дистриб'юторських компаній і податковий кредит (tax credit).
Фото: Marco Xu
Перша і найголовніша частина бюджету - бюджет на зірку. Вважайте, що це ваш стартовий капітал, без нього запустити фільм не вийде. Припустимо, у вас є сценарій. Здавалося б, неможливо отримати актора через його агентів і потрібно актора знати особисто. Це абсолютно невірно. Маючи сценарій, презентацію і, найголовніше, - гонорар актора, ви зможете отримати будь-яку голлівудську зірку (виключаючи, звичайно, таких монстрів, як Харрісон Форд, слово якого дуже багато значить).
Багато голлівудських акторів ведуть безладне життя, викидаючи гроші на вітер, так що рано чи пізно виникає ситуація, коли відмовитися від мільйона доларів стає неможливо. Саме стільки становить денний гонорар Брюса Вілліса, який бере всі проекти, що відповідають його фінансовим вимогам, - потрібно платити аліменти.
Наприклад, у вас є 200 000 $ - за ці гроші ви легко візьмете відомого актора, на подібне піде більшість так званих «B-Лістер». У Голлівуді існує рейтинг акторів в алфавітному порядку. «А-Лістер» - це «найгарячіші» і оскароносні актори кіно і серіалів. «B-Лістер» - актори і зірки ТБ, які були топовими 10 років тому, але залишаються популярними у старшій аудиторії.
Фото: Jacob Owens
Друга не менш важлива частина бюджету - так званий податковий кредит, або tax credit - гроші, отримані від уряду штату, в якому знімається фільм або серіал. Підтримуючи виробництво кіно, штати тим самим створюють робочі місця, розвивають міста і підтримують економіку країни. Штат повертає вам відсоток від витраченої на його території суми, тому більшість компаній переводять виробництво франшиз і серіалів в Атланту, штат Джорджія, яка повертає 20%; Лос-Анджелесі такого немає, і знімати кіно там набагато дорожче, ніж в інших містах США.
Tax credit або cash refund досягає 35% (Луіcвілл, Кентуккі). У Сан-Дієго, наприклад, його тільки почали пропонувати. Пред'явивши чеки в film office, ви можете отримати відсоток назад під час заповнення податкової декларації (з США це відбувається протягом пари місяців, як правило, з лютого по квітень). Так ось, наприклад, маючи 35% повернення, вам потрібно знайти інвестора, який вкладе цю суму (покриє tax refund, який потім йому повернеться). Цей вид інвестиції найбезпечніший - інвестору гроші повертає штат, а не продюсер чи дистриб'юторська компанія.
Фото: rawpixel
Озброївшись попередньо підрахованим бюджетом, бізнес-планом, підписом актора і tax credit, ви йдете до дистриб'ютора, який за вище вказаними документами передбачає можливі продажі. Він може навіть дати вам мінімальну гарантію (MG - minimum guarantee) - гроші, які він 100% вам виплатить, оцінивши ваш проект. Це третя частина вашого бюджету. Знайти інвестора під MG складніше, але реально.
До дистриб'юторів звертаються агенти з продажу фільмів, тому вам потрібно буде знайти такого агента. Він розробить стратегію продажів, країни, в яких ви зможете отримати театральний реліз, або продасть ваш фільм на інтернет-платформу (Amazon, Netflix). У Китаї, наприклад, більшість бокс-офісу становить саме продаж на інтернет-платформах.
От і все. Користуючись цим підходом, ви зможете 200 000 $ бюджету розтягнути до 2 мільйонів. Але не думайте, що все настільки просто. Є безліч підводних каменів.
Долучайтеся до нашого паблік-чату у Viber! Всі кастинги та новини в твоєму мобільному!
Коментарі: 0